Featured Posts

Monday, January 31, 2011

random

BOSAN!!
ARRGGGHHHHHHH!!!!!!!!!!ary niy bosan gile laa.

em, pagi tadi aku pegi IMEGRESEN. mama aku na buat pasport. na pegi singapore. na tngok mak saudare dye yang ketumbuhan tu. tapi, macam macam hal berlaku. aduhh, letih giler.
stupid punye orang. cakap baik baik ta bole agak nyer. na meningking orang jea taw !

sampai sampai jea, atuk muda aku da tunggu. tbe tibe keadaan menjadi kelam kabut. sume kne laju.
aduhh, letih aku kne jalan laju laju neyh. *orang rmai. takut ta dpt buat.
tapi, ta jgak dapat buat. hampeh punye orang. 
aku ngan adeq aku kene berpisah buat sementara waktu. dye tunggu kat kreta. aku pegi amek borang. aku un ckap laa:
"na borang?"
dengan ta semene mene nyer, ddye menengking:
"berapa orang ?!"
betape terkejut nyer aku. perrhh, cakap elok elok ta bole gak nyer.
aku un, ape lagi. jadi perhatian orang laa. malu gile laa. nyampah aku tngok muke pompan tu.
bedak bukan main tebal. huh!
siap tnye umur bape. aku taw laa ape aku kene buat !


pegi kat mama:
lepas tu, aku pegi laa kat mama aku. tngok. fulamak panjang gler barisan. aduh, letiha aku menunggu na photostate. tu bru na photostet. blom na buat pasport lg.
em, sabar jea laa.


lepas tu, start laa dye punye 'bnyk songel'. na surat bernak laa ape kebende tah lagi.
na tunggu gile bukan main lame lagi. smapai abis stu bku aku bce. *160 muka surat. lame ta lame.
da smpai giliran, mcm2 plak. ckp mak aku bukan wargenegare laa, na sah kan laa.
bukan main angin lagi mama aku. dye marah orang tu.
bukan ape, mak aku da kjer KERAJAAN mesti laa da sah wargenegare. ape masalah orang tu lagi.


maka kami pun pulang dengan perasaan hampa. terutame mak aku laa.
sampai menetes air mate. ta pena pena aku tngok mak aku nanges aw. niy laa first time.
aku un turut menanges sbb tngok mak aku nanges. *ta aw laa knpe. biase ta pun.
mak aku sedeyh gile ta dpt ikot sdre aku yang lain pegi singapore tengok nenek busu yang tngah tenat tu. pak busu cakap:
"mak busu cakap, dye syang nda"
berjurai jurai air mate mama kue. huhu. sedey gile aku td.


 sume gare gare imegresen tuh !!! benci dye.
klaw laa aku ade kuase, aku saman dye 1 juta usd !
ahhaha. padan muke kaw !!!

mood: marah !

2 comments:

just call me faa said...

sue brsbar k..ad hikmah nye sume nie brlaku...pape puwn yg trjadi kne trima dgn hati trbuke...walaupuwn ssh..kte kne tbah menempuh nya...sue msti jdi tunggak kekuatan ibu sue tau...chayok..chayok...

all da things i said said...

haha. ok. thanks. :)

Post a Comment