Featured Posts

Monday, January 31, 2011

pemergian~

AL-FATIHA KEPADA DATUK SYA 
hari jumaat lepas, bersamaan 28.januari.2011, nenek sya telah digemparkan dengan kematian suami tersayang. 

aku pun agak terkejut laa jgak dengar berita niy. mule2, ta laa percaye sngt. 
lepas da col nenek aku, bru laa percaye cket. *bukan umie aku yang ckp. menantu dye cakap.
em, mak aku un ape lagi. mule laa jdi reporter tambahan. col sane, col cnie. busy gile.
aku un siap2 laa na pegi hopital.as anak dan cucu yang baik, kene laa teman nenek aku yang tngah terkejut dengan tragedi neyh. 

sesampai HOSPITAL MELAKA, sume da macam orang bodo. kehulu kehilir cari BILIK MAYAT. sepanjang na crik bilk neyh, aku da rse lain macam seram sejuk jea rase.
huhu.
em, kali niy, shazila skari cemerlang. dye yang dpt jumpe bilik tuh.
*peramah sekejap dye. tnye2 orang.
dah tu, jumpe umie yang tengah bersedh menangis. *orang mati laki laa katekan.
nampak jea mamakue, terus menangis. mamakue relax jea. ta nangis pun.
pas tu, mule laa story mcm mne bole excedent kan.
em, nangis2 cter.

"dye na pegi semayang jumaat. trafic light tu rosak. due due hijau. atuk pun, jalan laa.
ta lame lepas tu, ade lori ais datang, langgar dan seret sejauh 15 kilometer. da meninggal serta merta"

*story nenek aku dalam tangisan.

em, ape na buat da ajal. ajal ditagan tuhan. nenek aku sempat laa jgak tngok keadaan atuk lepas excdent. kae nyer tertiarap. sebelah muke abis. darah banyak kuar. sebab tu meninggal kot.

kesokkan hari, keluar laa berita niy di HARIAN METRO. silaa laa bce.
tapi, cerita driver tu, dusta belaka. nyampah i. dye na menangkan diri dye jea !
ta gune. da cuak laa tuh.
atuk niy, agak baik laa. majlis pengebumian dye dihadiri ramai sngat orang. smppai aku un ta dpt masuk na tngok jenazah. em, tape laa. orang baik memang disayang orang.

aku ade laa jgak kenangan bersame atu niy.
first, dye tolong aku hantar ke sekolah. dye bwak laju sbb takut aku tertinggal bas.
*mase tuh, na gi kem modal insan. terharu sangat rase mse tu.
sanggup dye bwk laju.
huuu~
second, dye bwk aku ngn sibling aku mandi kat ulu bendul. merase laa jgak keluar bersame.
em, sedeyh plak.

TERIMA KASIH ATUK!
semoge ditempatkan orang2 yang beriman.
aminnn~



0 comments:

Post a Comment