Featured Posts

Monday, January 31, 2011

hujan~

hujan~
hari niy merupakan hari yang paling sejuk bagi tahun 2011. 
setiap kali tahun baru cina jea. comfirm hujan punye. kali niy, gempak gile laa kampung aku. BANJIR !!!
ta pena pena aku tngok kampung aku banjir. tapi kali niy. banjir. 
*actually, setiap tahun banjir kat gadek dlm tu. aku jea ta taw. ahha. memalukan.
dan, seperti biase papakue akan keluar. tapi, kali niy, pegi tolong mangsa banjir kat gadek dalam tuh.
aku ade laa jgak sibuk sibuk pei tngok tadi. bru na msok, da kene sound.
'bang, na pegi mane? banjir da tu. dalam lagi laa. ta nmpk jalan'
huhu. malu~


tapi, pakpit aku, redah jea banjir tu. tapi, ta laa jln jauh. men pusing2 jea kat dpn tu.
siap ade bot lg. trak da ta bole masok daa. air da tinggi.
kawasan yang banjir biase nyer berhampiran ampang jea. yang lain2 insha allah ta laa.
kat kwsn umah aku, sure gile ta banjir. umah aku tinggi. hehe
kesian kat penduduk GADEK DALAM laa. setiap tahn hidup macam tu.
penduduk kat gadek dalam neyh, ditempatkan ka balai raye gadek dekat dpn tuh.
*klaw melalui dri umah aku. umah kaw den ta taw.






mase kyteorang minum tadi, papakue ade at kdai tuh. dok bincang pasal MANGSA BANJIR dengan ketua kampung dan geng2 dyeowg laa. *ta amek port.
aku ade laa terdengar ketua kampung berkate pade papakue.
"mat, nanti bagi satu keluarga SATU tikar dengan SATU selimut"
tergelak aku dengar. dalam hati cakap.
"aik, apsal ckett. cukup ke? buat nyer anak 12 orang, macam mne. kesian kesian"
agak kedekut yea.


baris last KETUA KAMPUNG:
"yang lebih, simpan dlu. kite tngok cm ner."
mne laa aku ta bersangka buruk. 
hee~
sssshhhhhh~ rahsia.


em, agak terkejut jgak laa aku tngok tadi. sawah da mcm laut, umah orang da msok air.
kesian kesian. nanti na cuci umah lagi. bnyak kerja btul.
tapi, ape na buatkan. bencana alam. trima jea laa.
nasib baik laa umah aku terselamat. 
SYUKURR ALHAMDULLIAH !
kalaw ta, aku laa suspek utame kene buat tu sume. letih letih.
tapi kan, sekali sekale. na jgak rase main banjir. macam best jea pakpit aku cter banjir kat kelantan dlu. tapi, klaw selalu, jadi bosan plak kan.
em, pape jea laa.

0 comments:

Post a Comment